söndag 7 mars 2010

Fått ett datum :)

Jag har fått ett datum!!! Den 20 april ligger jag på op-bordet på CFTK i Stockholm!! Om allt går som det ska vill säga ... man vet ju aldrig.

Min cpap var inte tillräcklig. Jag hade andningsuppehåll trots att jag hade den så nu håller jag på att pröva ut en ny. Den hjälper mig både att andas in och andas ut, nästan som en respirator i miniatyr. Jag ska in till Avesta den 29 mars och läsa av den och ser det bra ut så blir det op 20 april. Men jag har ju fått den kraftigaste cpapen dom har så det måste ju funka ... annars får vi väl ta till högtrycken :)

Nu ska jag väga mig imorgon bitti så jag har en startvikt att gå efter. CFTK vill inte att man har ett bmi högre än 40 för riskerna vid op så jag tänkte traditionsbanta för att slippa flyta de sista veckorna före op. Flyta betyder att man äter bara flytande näringspulver ex. Modifast de sista 1-2 veckorna före op för att minska fettet i de inre organen. Detta om man har ett bmi över 40. Jag föredrar att slippa flyta så jag ska försöka gå ner några kilon före :) Men som sagt så "väger jag in mig" imorgon.

Måste komma ihåg att fotografera mig också! Jag avskyr att stå framför kameran men nu måste jag ju :) Vill se skillnaden om ett år!

4 kommentarer:

  1. Grattis till tiden!

    Kolla över inställningarna på vilka som får kommentera, alla har inte googlekonto eller wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Grattis till datumet. Själv går jag och väntar på ett datum. Ska på dietiskskola på fredag och få info om maten innan och efter. Spännande! Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Jag antar att du bor i Nacka eftersom du har varit i kontakt med Nacka sjukhus, jag bor också här :-)

    SvaraRadera
  4. Nej, jag bor inte i Nacka, inte i Stockholm öht. Jag bor i Dalarna :) CFTK hör inte till landstinget utan är en privatklinik. I Dalarna har vi väntetid på en sån här operation på ca 4 år. Därför väljer många i Dalarna att bekosta operationen själva. Därför blev det CFTK för min del. De håller till på Drottninggatan i centrala Stockholm sedan i februari.

    SvaraRadera